Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ważny od dnia 25.12.2014 r.:

Sklep Internetowy Mati and Maks Kids działający pod adresem www.matiandmaks.pl jest serwisem prowadzonym przez:
PABIS STUDIO Dominik Pabis,
wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki: numer ewidencyjny: 5599/2005, REGON: 120099652, NIP: 945-184-61-17
Adres e-mail: sklep@matiandmaks.pl
Numer telefonu: +48 662255077
Adres pocztowy siedziby: ul. Pszona 4/6, 31-462 Kraków
Adres do korespondencji i zwrotu towaru: Mati and Maks Kids (Pabis Studio), Nad Potokiem 36, 32-010 Łuczyce


§ 1 Słowniczek
Dla celów realizacji treści niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:

1. KONSUMENT – zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego oznacza „każdą osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej, objętej niniejszym regulaminem, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.” W tym również rzemieślniczą i handlową.

2. PRZEDSIĘBIORCA - zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego oznacza „każdą osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą, zawodową” w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść niniejszego regulaminu. W tym również rzemieślniczą i handlową.

3. TOWAR - oznacza wszelkie materialne rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym

4. ZAMÓWIENIE - oznacza oświadczenie woli klienta, które w sposób bezpośredni zmierza do zawarcia umowy sprzedaży. Oświadczenie to winno zawierć w szczególności rodzaj i liczbę towaru.

5. KOSZYK ZAMÓWIEŃ - oznacza aplikację dostępną na stronie przedsiębiorcy, która umożliwia złożenie zamówienia. Za jego pomocą kupujący wskazuje towary i ich ilości, przelicza całkowitą wartość zamówienia oraz koszty dostawy.

6. UMOWA SPRZEDAŻY - która zgodnie z art. 535 kodeksu cywilnego oznacza każdą umowę, na mocy, której przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na kupującego własności rzeczy (towarów) i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

7. UMOWA ZAWIERANA NA ODLEGŁOŚĆ - oznacza każdą umowę zawartą pomiędzy sprzedającym (przedsiębiorcą) a kupującym (konsumentem) w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży lub świadczenia usług na odległość, bez jednoczesnej obecności obu stron czynności prawnej, z wykorzystaniem jednego lub więcej środków porozumiewania
się na odległość.

8. USŁUGODAWCA - oznacza przedsiębiorcę prowadzącego sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. PABIS STUDIO Dominik Pabis.

9. USŁUGOBIORCA - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej przez usługodawcę drogą elektroniczną, tj. klienta, konsumenta, kupującego.

10. USŁUGA ŚWIADCZONA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ - oznacza wykonanie usługi świadczonej przez usługodawcę na odległość, poprzez przekazanie danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci teleinformatycznej;

11. GWARANCJA - oznacza zobowiązanie się sprzedającego (przedsiębiorcy lub producenta), dalej zwanego gwarantem wobec kupującego (konsumenta) do zwrotu zapłaconej ceny lub wymiany towarów, ewentualnej ich naprawy, jeśli nie spełniają one specyfikacji lub innego warunku niezwiązanego ze zgodnością określonego w oświadczeniu gwarancyjnym lub w odpowiedniej reklamie dostępnej w momencie zawarcia umowy lub przed jej zawarciem. Zobowiązanie to nie wyklucza zobowiązań prawnych przedsiębiorcy dotyczących gwarancji zgodności towaru ze złożonym zamówieniem.

12. KODEKS CYWILNY - oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).

§ 2
Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Treść niniejszego regulaminu określa zasady dokonywania sprzedaży towarów na odległość, a także korzystania ze sklepu internetowego drogą elektroniczną.

2. Treść niniejszego regulaminu stanowi- w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną- regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

3. Sklep internetowy Mati and Maks Kids zamieszcza za pośrednictwem Internetu informacje na temat swojej oferty na stronie: www.matiandmaks.pl i umożliwia kupowanie towarów znajdujących się w bazie sklepu internetowego.

4. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookie, aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu internetowego w celu utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy, dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb wszystkich usługobiorców oraz do prowadzenia statystyk. Usługobiorca może w każdej chwili usunąć umieszczone pliki cookie lub zablokować umieszczanie plików cookie za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej.

5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez usługobiorcę odpowiedniego formularza znajdującego się na stronie sklepu.

6. Umowa każdorazowo zastaje zawarta na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania skutków powstałych przed rozwiązaniem w/w umowy.

7. Usługobiorca, który zarejestrował swoje konto na stronie usługodawcy rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania usunięcia konta usługodawcy. Usługodawca niezwłocznie usuwa zarejestrowane konto, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji usługobiorcy.

§ 3
Warunki sprzedaży

1. Wszystkie ceny towarów w sklepie internetowym są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki typu VAT, cła.

2.Wszelkie ceny znajdujące się na stronie sklepu internetowego nie zawierają ewentualnych kosztów wysyłki.

3. Gdy towary występują w różnych wariantach (tj. rozmiar, długość, itp.) ceny mogą różnić się w zależności od wskazanego wariantu. W takim przypadku, ceny konkretnych opcji są ściśle i precyzyjnie wyszczególnione. Ceny te są widoczne w momencie dodawania towaru do koszyka zamówień.

4. W koszyku zamówień konsument dokonuje wyboru formy dostawy i sposobu płatności. Przedstawiona wówczas informacja na temat całkowitej wartości zamówienia uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty dając końcową sumę, która gwarantuje prawidłowe wykonanie umowy sprzedaży.

5. Sklep internetowy Mati and Maks Kids zastrzega sobie prawo do aktualizowania cen towarów oferowanych przez usługodawcę, jak i w wysokości opłat za doręczenie towaru do usługobiorcy. Każdorazowa aktualizacja nie narusza praw osób, które złożyły zamówienia on-line bądź zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem jakichkolwiek zmian w cenniku.

6. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w sposób prawidłowy poprzez złożenie zamówienia on-line, tj. na stronie sklepu, poprzez koszyk zamówień.

7. W celu utworzenia konta potrzebnego do składania zamówień, należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem http://www.matiandmaks.pl/pl/basket/reg

8. Usługodawca każdorazowo dostarcza konsumentowi w momencie wydania towarów paragon fiskalny lub fakturę VAT.

9. Przewidywany czas nadania przesyłki zawierającej zamawiane towary to:
1 do 5 dni roboczych od momentu otrzymania płatności za potwierdzone zamówienie, gdy jako formę płatności konsument wskazał przedpłatę na konto bankowe. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
Przewidywany czas dostarczenia to 1 do 5 dni od dnia następującego po nadaniu przesyłki, w zależności od wybranej formy dostawy. Całkowity i maksymalny termin dostawy towarów nie powinien przekroczyć 11 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.

§ 4
Forma płatności

1. Klient dokonuje płatności za zamówiony towar przelewem w pełnej wartości zamówienia na rachunek bankowy podany przez usługodawcę lub przy pomocy płatności online - przelewu natychmiastowego, bądź karty płatniczej - przeprowadzanych przez Blue Media S.A. (bluemedia.pl). Dostępne karty płatnicze, którymi można realizować płatność:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Electronic
  • Maestro

W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

§ 5
Forma dostawy
1. Zamówione towary dostarczane są kupującemu, wedle jego wyboru zarówno za pośrednictwem operatora pocztowego Poczty Polskiej S.A. jak i firmy kurierskiej Pocztex.

2. Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez konsumenta w potwierdzonym zamówieniu.

§ 6
Koszt dostawy

1. Koszt dostawy ponosi kupujący, zgodnie z cennikiem ustalonym przez operatora pocztowego lub firmę kurierską.

2. Koszt dostawy jest zależny od łącznej ceny zamawianych towarów, formy dostawy oraz formy płatności. Ostateczny koszt dostarczenia określany jest na pierwszym etapie składania zamówienia on-line (w koszyku zamówień).

§7
Gwarancja zgodności na towary, procedury rozpatrywania reklamacji towarów

1. Sklep internetowy Mati and Maks Kids jako sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za zgodność towaru z zawartą umową sprzedaży, na podstawie ustawy Kodeks Cywilny. Zgodnie z regulacją KC sprzedawca odpowiada względem konsumenta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, których szczegółowy opis znajduje się w Kodeksie Cywilny w art. 556 - art. 576 Kodeksu Cywilnego.

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy tj. dwa lata, konsument jest zobowiązany zawiadomić sprzedawcę o zaistniałej sytuacji w dowolnie wybrany przez niego sposób.

3. W zawiadomieniu dotyczącym reklamacji winny się znaleźć następujące informacje:

  • Imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację,

  • Określenie reklamowanego towaru, (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar),

  • Dowód zakupu reklamowanego towaru,

  • Opis niezgodności i termin, w jakim została stwierdzona, a także okoliczności uzasadniające reklamację,

  • Żądanie reklamującego,

  • Datę wniesienia reklamacji,

  • Podpis zgłaszającego reklamację,


4. Na żądanie sprzedawcy konsument niezwłocznie odsyła reklamowane towary albo przekazuje je osobiście przedsiębiorcy. Ma to na celu umożliwienie podjęcia decyzji przez sprzedającego o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji po dokonaniu oględzin towaru lub zaopiniowaniu przez rzeczoznawcę. Przekazany towar winien odpowiadać podstawowym wymaganiom estetycznym.

5. W przypadku uznania roszczeń klienta (kupującego – konsumenta) za zasadne sprzedawca zwraca reklamującemu poniesione koszty doręczenia, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikłych z wyraźnie wybranego przez konsumenta innego sposobu dostawy, niż oferowany przez sprzedawcę.

6. Jeżeli zareklamowany przez kupującego towar nie jest zgodny z zawartą umową, wówczas kupujący , może żądać obniżenia ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Ponadto konsument, zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny niż żądany przez niego sposób zaspokojenia.

Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

7. Konsument na każdym etapie trwania umowy ma prawo do:

- korzystania z pomocy prawnej którą dla konsumenta prowadzą miejscy bądź powiatowi rzecznicy konsumentów;

W przypadku gdy sprzedawca nie uzna reklamacji konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego.

§ 8
Zwrot towaru, korzystanie z prawa odstąpienia

1. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w § 7, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres czternastu dni liczony od dnia zawarcia umowy, bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów innych niż koszty przewidziane w § 7 ust. 5.

2. Okres odstąpienia, o którym mowa w § 8 ust. 1, wygasa po czternastu dniach licząc od dnia, w którym konsument albo osoba trzecia, niebędąca przewoźnikiem, a wskazana przez konsumenta, jako upoważniona do odbioru, weszła w fizyczne posiadanie towaru.

3. Konsument informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu czternastodniowego o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy. W tym celu konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym informuje o swojej decyzji odstąpienia od umowy. Wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty jest w załączniku nr 1 do ww. regulaminu.

4. Ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia zgodnie z przepisami niniejszego artykułu spoczywa na konsumencie.

5. Sklep internetowy Mati and Maks Kids niezwłocznie zwraca wszelkie kwoty otrzymane od konsumenta, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy zgodnie z § 8 ust. 1, z zastrzeżeniem wyjątku, gdy w terminie tym nie nastąpił zwrot towarów, który kończy się z dniem po upływie czternastu dni na złożenie stosownego oświadczenia. Sprzedawca zwraca także konsumentowi koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

6. Zwrotu płatności dokonuje z wykorzystaniem takiej formy płatności, jaka została wskazana przez konsumenta.

7. Konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował przedsiębiorcę o decyzji odstąpienia zgodnie z art. 8 ust. 3.

8. Odsyłane towary powinny znajdować w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

§ 9
Wymiana towaru

1. Sklep Internetowy Mati and Maks Kids umożliwia wymianę zakupionego towaru na inny towar. Konsument może także odstąpić od umowy zawieranej na odległość zgodnie z procedurą określoną w § 8, wyrażając jednocześnie wolę zaliczenia należnej mu kwoty, jako przedpłaty na rzecz nowego zamówienia.

2. Konsument informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu odstąpienia o swojej decyzji odstąpienia od umowy i chęci dokonania wymiany towaru na inny.

3. W przypadkach, gdy wartość nowego zamówienia jest wyższa aniżeli płatność rozliczana na skutek odstąpienia, konsument może dopłacić brakującą kwotę zgodnie z § 4
W przypadkach, gdy wartość nowego zamówienia jest niższa aniżeli płatność rozliczana na skutek odstąpienia, zwrotu nadpłaty Sklep internetowy Mati and Maks Kids dokonuje niezwłocznie.

§ 10
Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych jest PABIS STUDIO Dominik Pabis.

2. Administrator danych, na podstawie stosownych umów pisemnych, zawartych zgodnie z art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych, może powierzyć przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi, co nie wyłącza odpowiedzialności administratora za przestrzeganie przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.). Jednocześnie administrator danych oświadcza, iż powierzone mu dane osobowe są chronione zgodnie z ww. Ustawą w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób niepowołanych.

3. Dane osobowe przetwarzane są przez administratora danych w celu realizacji zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego Mati and Maks Kids, obsługi procesu rejestracji i logowania do konta oraz przesyłania na wskazany adres poczty elektronicznej zamówionych informacji handlowych.

4. Każda osoba, której przetwarzane dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, uzupełniania oraz prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i ich usunięcia.

§ 11
Postanowienia końcowe

1. Informacje o produktach (tj. opisy, parametry techniczne, ceny) zamieszczone na stronach sklepu internetowego Mati and Maks Kids nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Stosownie do art. 71 kodeksu cywilnego, poczytuje się je za zaproszenie do zawarcia umowy.

2. Sklep internetowy Mati and Maks Kids nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

3. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie sklepu internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).

4. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176), Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) i oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz. 1422).

5. Sklep internetowy Mati and Maks Kids podaje, iż istnieje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań́ umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, za pomocą platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku.

Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej.

------------------------------------------------------------------------------

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ważny do dnia 24.12.2014 r.:

Sklep Internetowy Mati and Maks Kids działający pod adresem www.matiandmaks.pl jest serwisem prowadzonym przez:
PABIS STUDIO Dominik Pabis,
wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki: numer ewidencyjny: 5599/2005, REGON: 120099652, NIP: 945-184-61-17
Adres e-mail: sklep@matiandmaks.pl
Numer telefonu: +48 662255077
Adres pocztowy siedziby: ul. Pszona 4/6, 31-462 Kraków,


§ 1 Słowniczek
Dla celów realizacji treści niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:

1. KONSUMENT – zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego oznacza „każdą osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej, objętej niniejszym regulaminem, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.” W tym również rzemieślniczą i handlową.

2. PRZEDSIĘBIORCA -  zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego oznacza „każdą osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą, zawodową” w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść niniejszego regulaminu. W tym również rzemieślniczą i handlową.

3. TOWAR - oznacza wszelkie materialne rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym

4. ZAMÓWIENIE - oznacza oświadczenie woli klienta, które w sposób bezpośredni zmierza do zawarcia umowy sprzedaży. Oświadczenie to winno zawierć w szczególności rodzaj i liczbę towaru.

5. KOSZYK ZAMÓWIEŃ - oznacza aplikację dostępną na stronie przedsiębiorcy, która umożliwia złożenie zamówienia. Za jego pomocą kupujący wskazuje towary i ich ilości, przelicza całkowitą wartość zamówienia oraz koszty dostawy.

6. UMOWA SPRZEDAŻY - która zgodnie z art. 535 kodeksu cywilnego oznacza każdą umowę, na mocy, której przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na kupującego własności rzeczy (towarów) i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

7. UMOWA ZAWIERANA NA ODLEGŁOŚĆ - oznacza każdą umowę zawartą pomiędzy sprzedającym (przedsiębiorcą) a kupującym (konsumentem) w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży lub świadczenia usług na odległość, bez jednoczesnej obecności obu stron czynności prawnej, z wykorzystaniem jednego lub więcej środków porozumiewania
się na odległość.

8. USŁUGODAWCA - oznacza przedsiębiorcę prowadzącego sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. PABIS STUDIO Dominik Pabis.

9. USŁUGOBIORCA - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej przez usługodawcę drogą elektroniczną, tj. klienta, konsumenta, kupującego.

10. USŁUGA ŚWIADCZONA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ - oznacza wykonanie usługi świadczonej przez usługodawcę na odległość, poprzez przekazanie danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci teleinformatycznej;

11. GWARANCJA - oznacza zobowiązanie się sprzedającego (przedsiębiorcy lub producenta), dalej zwanego gwarantem wobec kupującego (konsumenta) do zwrotu zapłaconej ceny lub wymiany towarów, ewentualnej ich naprawy, jeśli nie spełniają one specyfikacji lub innego warunku niezwiązanego ze zgodnością określonego w oświadczeniu gwarancyjnym lub w odpowiedniej reklamie dostępnej w momencie zawarcia umowy lub przed jej zawarciem. Zobowiązanie to nie wyklucza zobowiązań prawnych przedsiębiorcy dotyczących gwarancji zgodności towaru ze złożonym zamówieniem.

12. KODEKS CYWILNY - oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).

 

§ 2
Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Treść niniejszego regulaminu określa zasady dokonywania sprzedaży towarów na odległość, a także korzystania ze sklepu internetowego drogą elektroniczną.

2. Treść niniejszego regulaminu stanowi- w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną- regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

3. Sklep internetowy Mati and Maks Kids zamieszcza za pośrednictwem Internetu informacje na temat swojej oferty na stronie: www.matiandmaks.pl i umożliwia kupowanie towarów znajdujących się w bazie sklepu internetowego.

4. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookie, aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu internetowego w celu utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy, dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb wszystkich usługobiorców oraz do prowadzenia statystyk. Usługobiorca może w każdej chwili usunąć umieszczone pliki cookie lub zablokować umieszczanie plików cookie za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej.

5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez usługobiorcę odpowiedniego formularza znajdującego się na stronie sklepu.

6. Umowa każdorazowo zastaje zawarta na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem w/w umowy.

7. Usługobiorca, który zarejestrował swoje konto na stronie usługodawcy rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania usunięcia konta usługodawcy. Usługodawca niezwłocznie usuwa zarejestrowane konto, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji usługobiorcy.

§ 3
Warunki sprzedaży

1. Wszystkie ceny towarów w sklepie internetowym są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki typu VAT, cła.

2.Wszelkie ceny znajdujące się na stronie sklepu internetowego nie zawierają ewentualnych kosztów wysyłki.

3. Gdy towary występują w różnych wariantach (tj. rozmiar, długość, itp.) ceny mogą różnić się  w zależności od wskazanego wariantu. W takim przypadku, ceny konkretnych opcji są ściśle i precyzyjnie wyszczególnione. Ceny te są widoczne w momencie dodawania towaru do koszyka zamówień.

4. W koszyku zamówień konsument dokonuje wyboru formy dostawy i formy płatności. Przedstawiona wówczas informacja na temat całkowitej wartości zamówienia uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty dając końcową sumę, która gwarantuje prawidłowe wykonanie umowy sprzedaży.

5. Sklep internetowy Mati and Maks Kids zastrzega sobie prawo do aktualizowania cen towarów oferowanych przez usługodawcę, jak i w wysokości opłat za doręczenie towaru do usługobiorcy. Każdorazowa aktualizacja nie narusza praw osób, które złożyły zamówienia on-line bądź zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem jakichkolwiek zmian w cenniku.

6. Aby umowa sprzedaży mogła zostać zawarta w sposób prawidłowy, przede wszystkim należy złożyć zamówienie on-line, tj. na stronie sklepu, poprzez koszyk zamówień.

7. W celu utworzenia konta potrzebnego do składania zamówień, należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem http://www.matiandmaks.pl/pl/basket/reg

8. Usługodawca każdorazowo dostarcza konsumentowi w momencie wydania towarów fakturę VAT.

9. Przewidywany czas nadania przesyłki zawierającej zamawiane towary to:
1 do 5 dni roboczych od momentu otrzymania płatności za potwierdzone zamówienie, gdy jako formę płatności konsument wskazał przedpłatę na konto bankowe.
Przewidywany czas dostarczenia to 1 do 5 dni od dnia następującego po nadaniu przesyłki, w zależności od wybranej formy dostawy. Całkowity i maksymalny termin dostawy towarów nie powinien przekroczyć 11 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.

 

§ 4
Forma płatności

1. Klient dokonuje płatności za zamówiony towar przelewem w pełnej wartości zamówienia na rachunek bankowy podany przez usługodawcę lub za pomocą płatności online przeprowadzanych przez Blue Media S.A. (bluemedia.pl).

§ 5
Forma dostawy
1. Zamówione towary dostarczane są kupującemu, wedle jego wyboru zarówno za pośrednictwem operatora pocztowego Poczty Polskiej S.A. jak i firmy kurierskiej Pocztex.

2. Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez konsumenta w potwierdzonym zamówieniu.

§ 6
Koszt dostawy

1. Koszt dostawy ponosi kupujący, zgodnie z cennikiem ustalonym przez operatora pocztowego lub firmę kurierską.

2. Koszt dostawy jest zależny od łącznej ceny zamawianych towarów, formy dostawy oraz formy płatności. Ostateczny koszt dostarczenia określany jest na pierwszym etapie składania zamówienia on-line (w koszyku zamówień).

§ 7
Gwarancja zgodności na towary, procedury rozpatrywania reklamacji towarów

1. Sklep internetowy Mati and Maks Kids jako sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za zgodność towaru z zawartą umową sprzedaży, na podstawie Ustaw o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy, konsument jest zobowiązany zawiadomić sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.

3. W zawiadomieniu dotyczącym reklamacji winny się znaleźć następujące informacje:

  • Imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację,
  • Określenie reklamowanego towaru, (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar),
  • Dowód zakupu reklamowanego towaru,
  • Opis niezgodności i termin, w jakim została stwierdzona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację,
  • Żądanie reklamującego,
  • Datę wniesienia reklamacji,
  • Podpis zgłaszającego reklamację,


4. Na żądanie sprzedawcy konsument niezwłocznie odsyła reklamowane towary albo przekazuje je osobiście przedsiębiorcy. Ma to na celu umożliwienie podjęcia decyzji przez sprzedającego o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji po dokonaniu oględzin towaru lub zaopiniowaniu przez rzeczoznawcę. Przekazany towar winien odpowiadać podstawowym wymaganiom estetycznym.

5. W przypadku uznania roszczeń klienta (kupującego – konsumenta) za zasadne sprzedawca zwraca reklamującemu poniesione koszty doręczenia, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikłych z wyraźnie wybranego przez konsumenta innego sposobu dostawy, niż oferowany przez sprzedawcę.

6. Jeżeli zareklamowany przez kupującego towar nie jest zgodny z zawartą umową, wówczas kupujący ma prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z zawartą umową, m.in. poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Jednakże, jeśli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów wówczas sprzedający ma prawo odstąpić od naprawy lub wymiany towaru. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny niż żądany przez niego sposób zaspokojenia.

7. Jeżeli konsument nie może żądać skutecznej naprawy lub wymiany towaru w związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w poprzednim ustępie, wówczas konsument może odstąpić od zawartej umowy sprzedaży albo domagać się stosownego obniżenia ceny za towar. Powyższe uprawnienia przysługują kupującemu także w przypadku przedłużającego się czasu naprawy lub wymiany, oraz gdy naprawa lub wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności. Uprawnienie do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna.

§ 8
Zwrot towaru, korzystanie z prawa odstąpienia

1. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w § 7, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres dziesięciu dni liczony od dnia zawarcia umowy, bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów innych niż koszty przewidziane w § 7 ust. 5.

2. Okres odstąpienia, o którym mowa w § 8 ust. 1, wygasa po dziesięciu dniach licząc od dnia, w którym konsument albo osoba trzecia, niebędąca przewoźnikiem, a wskazana przez konsumenta, jako upoważniona do odbioru, weszła w fizyczne posiadanie towaru.

3. Konsument informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu dziesięciodniowego o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy. W tym celu konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym informuje o swojej decyzji odstąpienia od umowy.

4. Ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia zgodnie z przepisami niniejszego artykułu spoczywa na konsumencie.

5. Sklep internetowy Mati and Maks Kids niezwłocznie zwraca wszelkie kwoty otrzymane od konsumenta, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy zgodnie z § 8 ust. 1, z zastrzeżeniem wyjątku, gdy w terminie tym nie nastąpił zwrot towarów.

6. Zwrotu płatności dokonuje z wykorzystaniem takiej formy płatności, jaka została wskazana przez konsumenta.

7. Konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował przedsiębiorcę o decyzji odstąpienia zgodnie z art. 8 ust. 3.

8. Odsyłane towary powinny znajdować w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

§ 9
Wymiana towaru

1. Sklep Internetowy Mati and Maks Kids umożliwia wymianę zakupionego towaru na inny towar. Konsument może także odstąpić od umowy zawieranej na odległość zgodnie z procedurą określoną w § 8, wyrażając jednocześnie wolę zaliczenia należnej mu kwoty, jako przedpłaty na rzecz nowego zamówienia.

2. Konsument informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu odstąpienia o swojej decyzji odstąpienia od umowy i chęci dokonania wymiany towaru na inny.

3. W przypadkach, gdy wartość nowego zamówienia jest wyższa aniżeli płatność rozliczana na skutek odstąpienia, konsument może dopłacić brakującą kwotę zgodnie z § 4
W przypadkach, gdy wartość nowego zamówienia jest niższa aniżeli płatność rozliczana na skutek odstąpienia, zwrotu nadpłaty Sklep internetowy Mati and Maks Kids dokonuje niezwłocznie.

§ 10
Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych jest PABIS STUDIO Dominik Pabis.

2. Administrator danych, na podstawie stosownych umów pisemnych, zawartych zgodnie z art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych, może powierzyć przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi, co nie wyłącza odpowiedzialności administratora za przestrzeganie przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.). Jednocześnie administrator danych oświadcza, iż powierzone mu dane osobowe są chronione zgodnie z ww. Ustawą w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób niepowołanych.

3. Dane osobowe przetwarzane są przez administratora danych w celu realizacji zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego Mati and Maks Kids, obsługi procesu rejestracji i logowania do konta oraz przesyłania na wskazany adres poczty elektronicznej zamówionych informacji handlowych.

4. Każda osoba, której przetwarzane dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, uzupełniania oraz prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i ich usunięcia.


§ 11
Postanowienia końcowe

1. Informacje o produktach (w szczególności ich opisy, parametry techniczne, ceny) zamieszczone na stronach sklepu internetowego Mati and Maks Kids nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Stosownie do art. 71 kodeksu cywilnego, poczytuje się je za zaproszenie do zawarcia umowy.

2. Sklep internetowy Mati and Maks Kids nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

3. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie sklepu internetowego używane są  w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).

4. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176), Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271) oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz. 1422).

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl