Kombinezon zimowy niemowlęcy - jaki wybrać model?
Ciekawe artykuły, porady, nowości dotyczące produktów sprzedawanych w naszym sklepie.
Kurtka 3w1 chłopięca i dziewczęca - wielofunkcyjność przez cały rok
Bielizna termoaktywna dla dzieci: komfort i ochrona przed zimnem
Idealna zimowa i przeciwdeszczowa odzież dla dzieci - kombinezony i kurtki Ducksday
Deszczowe dni nie muszą być nudne! Wybierz idealne stroje przeciwdeszczowe dla swoich dzieci
Najlepsza odzież zimowa dla dzieci na każdą pogodę
Słońce, woda i zabawa – Idealne kostiumy dla dzieci na lato!
Ekologiczne materiały i technologie w odzieży dla dzieci
Historia i misja marki Ducksday
Uczulenie na słońce u dzieci a odzież z filtrem uv
Koszulka UV dla dzieci - ochrona w słońcu z Ducksday
Odzież uv dla dziecka i niemowlaka
Bionic Finish® Eco - co to jest?
Praktyczny prezent dla przedszkolaka - plecak Hugger dla dziecka
Kurtka turystyczna dla dziecka
Wodoodporne rękawiczki zimowe dziecięce
Kombinezon polarowy z kapturem dla dziecka
Wodoodporny kombinezon zimowy dla dziecka
Wodoodporna kurtka zimowa dziecięca i niemowlęca
Adres do korespondencji i zwrotu towaru:
MATI & MAKS
ul. Nad Potokiem 36
32-010 Łuczyce
kom. 660 76 31 67
e-mail: sklep@matiandmaks.pl
Zwracane produkty dobrze zabezpiecz przed zabrudzeniem i uszkodzeniem podczas transportu, w miarę możliwości umieść w oryginalnych opakowaniach producenta i wyślij wraz z wypełnionym formularzem oraz paragonem/fakturą lub jego kopią. Wysyłki możesz dokonać Pocztą Polską, firmą kurierską lub ewentualnie do paczkomatu InPost LUC02N po wcześniejszym ustaleniu ze sklepem.
Możesz też skorzystać z zewnętrznej firmy Wygodne Zwroty https://wygodnezwroty.pl/matiandmaks
Zwrot towaru, korzystanie z prawa odstąpienia
1. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w § 7, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres 14 dni liczony od dnia zawarcia umowy, bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów innych niż koszty przewidziane w § 7 ust. 5.
2. Okres odstąpienia, o którym mowa w § 8 ust. 1, wygasa po 14 dniach licząc od dnia, w którym konsument albo osoba trzecia, niebędąca przewoźnikiem, a wskazana przez konsumenta, jako upoważniona do odbioru, weszła w fizyczne posiadanie towaru.
3. Konsument informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu 14 dniowego o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy. W tym celu konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym informuje o swojej decyzji odstąpienia od umowy. Wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty jest w załącznik nr 1 do ww. regulaminu.
4. Ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia zgodnie z przepisami niniejszego artykułu spoczywa na konsumencie.
5. Sklep internetowy Mati & Maks niezwłocznie zwraca wszelkie kwoty otrzymane od konsumenta, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy zgodnie z § 8 ust. 1, z zastrzeżeniem wyjątku, gdy w terminie tym nie nastąpił zwrot towarów, który kończy się z dniem po upływie 14 dni na złożenie stosownego oświadczenia. Sprzedawca zwraca także konsumentowi koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
6. Zwrotu płatności dokonuje z wykorzystaniem takiej formy płatności, jaka została wskazana przez konsumenta.
7. Konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował przedsiębiorcę o decyzji odstąpienia zgodnie z art. 8 ust. 3.
8. Odsyłane towary powinny znajdować w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Gwarancja zgodności na towary, procedury rozpatrywania reklamacji towarów
1. Sklep internetowy Mati & Maks jako sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za zgodność towaru z zawartą umową sprzedaży, na podstawie ustawy Kodeks Cywilny. Zgodnie z regulacją KC sprzedawca odpowiada względem konsumenta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, których szczegółowy opis znajduje się w Kodeksie Cywilny w art. 556 - art. 576 Kodeksu Cywilnego.
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy tj. dwa lata, konsument jest zobowiązany zawiadomić sprzedawcę o zaistniałej sytuacji w dowolnie wybrany przez niego sposób.
3. W zawiadomieniu dotyczącym reklamacji winny się znaleźć następujące informacje:
-
Imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację,
-
Określenie reklamowanego towaru, (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar),
-
Dowód zakupu reklamowanego towaru,
-
Opis niezgodności i termin, w jakim została stwierdzona, a także okoliczności uzasadniające reklamację,
-
Żądanie reklamującego,
-
Datę wniesienia reklamacji,
-
Podpis zgłaszającego reklamację,
4. Na żądanie sprzedawcy konsument niezwłocznie odsyła reklamowane towary albo przekazuje je osobiście przedsiębiorcy. Ma to na celu umożliwienie podjęcia decyzji przez sprzedającego o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji po dokonaniu oględzin towaru lub zaopiniowaniu przez rzeczoznawcę. Przekazany towar winien odpowiadać podstawowym wymaganiom estetycznym.
5. W przypadku uznania roszczeń klienta (kupującego – konsumenta) za zasadne sprzedawca zwraca reklamującemu poniesione koszty doręczenia, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikłych z wyraźnie wybranego przez konsumenta innego sposobu dostawy, niż oferowany przez sprzedawcę.
6. Jeżeli zareklamowany przez kupującego towar nie jest zgodny z zawartą umową, wówczas kupujący może żądać obniżenia ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Ponadto konsument, zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny niż żądany przez niego sposób zaspokojenia.
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument na każdym etapie trwania umowy ma prawo do:
- korzystania z pomocy prawnej którą dla konsumenta prowadzą miejscy bądź powiatowi rzecznicy konsumentów;
W przypadku gdy sprzedawca nie uzna reklamacji konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego.
8. Sklep internetowy Mati & Maks podaje, iż istnieje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań́ umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, za pomocą platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku.
Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej.